ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΧΡ. ΚΩΤΙΔΗ

Πέμπτη 24 Σεπτεμβρίου 2015

ΤΟ ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΤΗΣ VW ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΤΥΧΑΙΑ ΚΑΙ ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ

Το απίστευτο σκάνδαλο της Volkswagen δεν είναι μια τυχαία και μεμονωμένη περίπτωση


Την περασμένη Παρασκευή 18/9 είχαμε στην Ελλάδα την ολοκλήρωση της προεκλογικής περιόδου και τα νέα δεν μας έφτασαν τόσο γρήγορα, ωστόσο στις 18/9 το Environmental Protection Agency (ΕΡΑ), η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Περιβάλλοντος των ΗΠΑ, απέστειλε προς τη μεγάλη Γερμανική VW επίσημη ειδοποίηση (Notice of Violation) παραβίασης της νομοθεσίας Clean Air Act, μιας πολύ βασικής νομοθεσίας των ΗΠΑ. Όπως διαπίστωσαν οι ελεγκτές του ΕΡΑ Καλιφόρνιας, τα οχήματα Volkswagen και Audi, μοντέλα 2009-2015, με τετρακύλινδρους κινητήρες πετρελαίου, ήταν εξοπλισμένα με ειδικό λογισμικό, το οποίο ήταν εγκατεστημένο στον υπολογιστή ελέγχου του κινητήρα και επηρέαζε τις εκπομπές οξειδίων αζώτου (NOx), εμφανίζοντας πλασματικά χαμηλές τις εκπομπές, ενώ στην πραγματικότητα ήταν 10-40 φορές υψηλότερες κι εκτός των ορίων της νομοθεσίας. Τα μοντέλα που έχουν αυτό το "λογισμικό εξαπάτησης" ("defeat device" το αποκαλεί το ΕΡΑ), είναι τα...
Jetta (με έτος κατασκευής 2009 – 2015), Jetta Sportwagen ( 2009-2014), Beetle (2012 – 2015), Beetle Convertible (2012-2015), Audi A3 (2010 – 2015), Golf (2010 – 2015), Golf Sportwagen (2015) και Passat (2012-2015), προσοχή, όλα με τετρακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα, όχι με βενζινοκινητήρα.
 
Αυτά τα μοντέλα είναι στην πρώτη μόνο "δόση", καθώς αφορούν περίπου 500 χιλ. αυτοκίνητα που πουλήθηκαν στις ΗΠΑ. Όσο όμως ξεδιπλώνονται οι πτυχές του σκανδάλου, η VW ανακοίνωσε πως το λογισμικό εξαπάτησης έχει τοποθετηθεί ούτε λίγο ούτε πολύ σε 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα του Ομίλου, που έχουν κινητήρα τύπου ΕΑ189 κι έχουν πουληθεί σχεδόν παντού στον κόσμο! Ο κινητήρας ΕΑ189 είναι βασικά δίλιτρος TDI 140hp, οπότε στην Ελλάδα των μνημονίων και του φόρου πολυτελείας για κινητήρες πάνω από 1929 κυβ. εκατοστά μάλλον δεν πρέπει να έχει πολυκυκλοφορήσει. Ίσως ωστόσο έχει κυκλοφορήσει σε έκδοση 1,6 λίτρων και προς το παρόν δεν έχω δει περισσότερες λεπτομέρειες. Επειδή μάλιστα ο κινητήρας 1.6TDI του Golf δηλώνεται πως έχει εκπομπές 99g/km, που σημαίνει μηδενικά τέλη κυκλοφορίας στην Ελλάδα, είναι προφανές πως ανοίγει ο δρόμος να διερευνηθεί αν υπάρχει και απώλεια εσόδων του δημοσίου από διαφυγόντα τέλη κυκλοφορίας.

http://pdf.reuters.com/pdfnews/pdfnews.asp?i=43059c3bf0e37541&u=2015_09_22_10_22_ade57f33f35547478154efbbe38e16c3_PRIMARY.jpg

Το λογισμικό τοποθετήθηκε με πρόθεση, με δόλο, για να αντιλαμβάνεται πότε ο κινητήρας λειτουργεί σε συνθήκες μέτρησης ρύπων και να μειώνει κατάλληλα τις εκπομπές, μειώνοντας όμως ταυτόχρονα και την απόδοση του κινητήρα. Ο τρόπος λειτουργίας φαίνεται στη διπλανή εικόνα του Reuters. Σε συνθήκες δρόμου ο κινητήρας λειτουργεί διαφορετικά, με πολύ καλύτερη απόδοση και οικονομία καυσίμου, αλλά και πολύ μεγαλύτερες εκπομπές NOx, οι οποίες ενοχοποιούνται για τη συμβολή τους στη δημιουργία του φωτοχημικού νέφους στην ατμόσφαιρα των πόλεων.
Το 2015
η VW παρουσίασε τον κινητήρα ΕΑ288 ως διάδοχο του ΕΑ189, με 10hp μεγαλύτερη ισχύ και μειωμένες εκπομπές NOx: είναι άραγε σωστές οι "μειωμένες" εκπομπές; Ο νέος κινητήρας παρουσιάστηκε επειδή ήταν γνωστά τα προβλήματα εκπομπών του ΕΑ189; Ή μας περιμένουν άραγε και νέες "εκπλήξεις" με τον ΕΑ288; Η εμπιστοσύνη προς τη VW έχει πλέον κλονιστεί παγκοσμίως.
Πλέον το ΕΡΑ έχει ζητήσει απ' τη VW να υποβάλλει σχέδιο περιβαλλοντικής συμμόρφωσης των αυτοκινήτων της και μετά την έγκριση του σχεδίου να προβεί στην ανάκληση των 500 χιλ. αυτοκινήτων που πουλήθηκαν στις ΗΠΑ.Η ανάκληση όμως στην πράξη θα αφορά το σύνολο των 11 εκατ. αυτοκινήτων και η ζημιά θα φθάσει σε δυσθεώρητα ύψη.


Απίστευτο πραγματικά το σκάνδαλο της Volkswagen. Οι Γερμανοί, ως πρώτοι "λαδιάρηδες" της Ευρώπης, βάλθηκαν ν' απλώσουν το δίκτυο εξαπάτησης σ' όλο τον πλανήτη, αλλά σκόνταψαν πάνω στις ελεγκτικές αρχές της Καλιφόρνιας κι από εκεί τους τύλιξε σε μια κόλλα χαρτί το Environmental Protection Agency (ΕΡΑ). Προχώρησαν σε συστηματική απατεωνιά, διαφημίζοντας τα δήθεν "καθαρά" πετρελαιοκίνητα, προκειμένου να κερδίσουν μερίδιο της αμερικάνικης αγοράς, ελπίζοντας πως δεν θα τους πάρουν είδηση. Καλά ξεμπερδέματα λοιπόν, το ΕΡΑ απειλεί με πρόστιμο έως 18 δισ. δολάρια και οι Γερμανοί έχουν ήδη ανακοινώσει πως θα επιβαρύνουν τον ισολογισμό σ' αυτό το τρίμηνο με προβλέψεις 6,5 δισ. ευρώ, μ' αποτέλεσμα μια μεγαλοπρεπή βουτιά της μετοχής, 35% σε δυο μέρες. Μάλιστα η μετοχή της VW συμπαρέσυρε το σύνολο των μετοχών της Ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας και των δορυφορικών κλάδων: κοντά στα ξερά, καίγονται και τα χλωρά! Την ώρα που η Γερμανία μας έχει "πρήξει" με τις ΑΠΕ, που δήθεν μειώνουν τις εκπομπές CO2, ένα αέριο που πρασινίζει τα φυτά και χαρίζει ζωή σ' όλο τον πλανήτη, έρχεται μια Γερμανική εταιρεία και φλομώνει συνειδητά τον πλανήτη σε εκπομπές NOx, αέρια εξαιρετικά βλαβερά για το αναπνευστικό σύστημα των ανθρώπων και όλων των θηλαστικών. Εγκαθιστά λογισμικό εξαπάτησης τόσο των ελεγκτικών αρχών όσο και των καταναλωτών, που νομίζουν πως αγοράζουν ένα "καθαρό" αυτοκίνητο και στην πραγματικότητα αγοράζουν ένα "φουγάρο", καθώς τα NOx δεν είναι άμεσα ορατά. Παραβιάζει προκλητικά τις αρχές της ελεύθερης οικονομίας και του ανταγωνισμού, καθώς αποκτά αθέμιτο πλεονέκτημα σε βάρος όσων άλλων εταιρειών πασχίζουν να φτιάξουν αυτοκίνητα που να είναι σύμφωνα με τις περιβαλλοντικές προδιαγραφές, προκειμένου να μειωθεί η αστική ρύπανση.
Όποια πέτρα σκανδάλου και να σηκώσεις,
Γερμανούς θα βρεις από κάτω κι ενδεικτικά μόνο στην Ελλάδα: Γερμανοί στο σκάνδαλο της Ζήμενς με το Χριστοφοράκο, που "παραθερίζει" στο Μόναχο, Γερμανοί στο σκάνδαλο με τα εξοπλιστικά, Γερμανοί στο σκάνδαλο με τα υποβρύχια, Γερμανοί στο σκάνδαλο της Daimler, τώρα πάλι Γερμανοί στο σκάνδαλο με τις εκπομπές των πετρελαιοκινητήρων. Και σε διεθνές επίπεδο, μόλις πρόσφατα παραιτήθηκαν τόσο οι επικεφαλής της πολύ μεγάλης Deutsche Bank, υπό το βάρος των κατηγοριών για πρακτικές χειραγώγησης του επιτοκίου Libor, όσο και ο επικεφαλής της μεγάλης τράπεζας Commerzbank, μετά από κατηγορίες για ξέπλυμα χρήματος της πρώην Σοβιετικής Ένωσης. Την ίδια στιγμή που ακολουθούν αυτές τις συστηματικά παράνομες πρακτικές, οι Γερμανοί συσσωρεύουν ένα τεράστιο εμπορικό πλεόνασμα, κυρίως σε βάρος των υπόλοιπων "εταίρων" στην ΕΕ. Τα κέρδη που συσσωρεύουν απ' τις συστηματικά παράνομες πρακτικές είναι πολύ μεγάλα μπροστά στα πρόστιμα που καλούνται να πληρώσουν, κάνουν μονίμως ένα συμβιβασμό, πληρώνουν μέρος των προστίμων, αλλάζουν τις διοικήσεις και η ζωή συνεχίζεται, μέχρι ν' αποκαλυφθεί το επόμενο σκάνδαλο, αλλά εν τω μεταξύ ο πλούτος των εθνών συσσωρεύεται στη Γερμανία. Η διεθνής κοινότητα θα πρέπει ν' αναζητήσει πλέον άλλους τρόπους προκειμένου να συμμορφωθούν με τη διεθνή νομιμότητα. Κι αν αποδειχθεί πως δεν θέλουν να το κάνουν, μια μόνο λύση θα μπορεί πλέον να υπάρξει: να τους πετάξουν οι υπόλοιπες χώρες έξω απ' την Ευρωζώνη και την ΕΕ, να γίνουν ένας "διεθνής παρίας".
 

Η ΕΛΛΗΝΙΔΑ ΑΝΝΑ ΣΤΕΦΑΝΟΠΟΥΛΟΥ ΠΟΥ ''ΞΕΣΚΕΑΣΕ'' ΤΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΤΗΣ VW

Ο ρόλος της Ελληνίδας Άννας Στεφανοπούλου στο σκάνδαλο της Volkswagen
 
Τι λέει η ίδια η Άννα Στεφανοπούλου, καθηγήτρια μηχανολογίας στο πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν για τα δημοσιεύματα που την ήθελαν να είναι ο άνθρωπος που "ξεσκέπασε" το σκάνδαλο της Volkswagen.
Δημοσιεύματα ήθελαν την Ελληνίδα καθηγήτρια μηχανολογίας στο πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν στις ΗΠΑ να είναι εκείνη που ουσιαστικά έφερε στο φως το σκάνδαλο της Volkswagen και ανακάλυψε την απάτη της εταιρίας που με ένα ειδικό λογισμό είχε… "πειράξει" τους κινητήρες μοντέλων diesel για να μην γίνεται αντιληπτό πόσους ρύπους βγάζουν.
 "Δεν συμμετείχα στην έρευνα ή την ανάλυση των δεδομένων που αποκάλυψαν το θέμα της VW, όπως αναφέρουν ελληνικά δημοσιεύματα και blogs.
Η ανάλυση των δεδομένων για τις εκπομπές της VW έγινε στο Κέντρο για Εναλλακτικά Καύσιμα Κινητήρων και Ρύπων στο πανεπιστήμιο της Δυτικής Βιρτζίνια.
Είμαι ειδικός στα συστήματα ελέγχου μετάδοσης κίνησης. Όταν έδωσα συνέντευξη στο
www.thetakeaway.org, εξηγούσα τις θεμελιώδεις προκλήσεις για τη μείωση εκπομπών αερίων και της κατανάλωσης καυσίμων με χαμηλό κόστος και στην εμπλοκή των ηλεκτρονικών αλγορίθμων", έγραψε στη σελίδα της, στο site του πανεπιστημίου του Μίσιγκαν.
 

 
Όπως αποκαλύφθηκε την περασμένη Δευτέρα (21.09.2015), η γερμανική εταιρία χρησιμοποιούσε στα αυτοκίνητά της ένα κρυφό λογισμικό, το οποίο μπορούσε να ανιχνεύσει τις προσπάθειες για μέτρηση των εκπομπών ρύπων και τότε το έθετε σε mode χαμηλών εκπομπών για να περνάει τις μετρήσεις, κυρίως στις ΗΠΑ όπου τα δεδομένα είναι ιδιαίτερα αυστηρά. Η Άννα Στεφανοπούλου και οι διακρίσεις της
Έτσι ξεκίνησαν όλα...
Το θέμα ξεκίνησε όταν η Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος (EPA, Environmental Protection Agency) των ΗΠΑ, ανακοίνωσε ότι 482.000 πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα με τα σήματα της VW και της Audi, διαθέτουν ένα ειδικό λογισμικό που ξεπερνούσε τους ελέγχους των συσκευών μέτρησης που διαθέτει η υπηρεσία. Το ειδικό λογισμικό, μειώνει την ισχύ των κινητήρων και επιπλέον περιορίζει τους εκπεμπόμενους ρύπους, μόλις αντιληφθεί ότι γίνεται έλεγχος από ειδικά μηχανήματα.
Με αυτή την τακτική, τα γερμανικά μοντέλα κάλυπταν τις αυστηρές προδιαγραφές ρύπων που ισχύουν στην πολιτεία της Καλιφόρνια, μόνο όταν γινόταν έλεγχος από τα αρμόδια συνεργεία. Οι αμερικάνικες αρχές έχουν ενοχληθεί κυρίως για την παραπλάνηση που έκανε η VW στις εκπομπές των οξειδίων του αζώτου (Ν0Χ), οι οποίες σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση, σε πραγματικές συνθήκες λειτουργίας των κινητήρων της VW ήταν αυξημένες έως και 40 φορές. Οι Αμερικάνοι επισημαίνουν ότι η μεγάλη ποσότητα ρύπων και κυρίως των Ν0Χ επιβαρύνουν υπέρμετρα την υγεία των κάτοικων και είναι έξω από τα πλαίσια που καθορίζει η αυστηρή νομοθεσία τους.  

 
 
 
 


Δεν υπάρχουν σχόλια: