Πόσο δίκαιες είναι οι απόψεις της Τουρκίας για την “ΑΟΖ” της Κύπρου;
Του Καθηγητή Γ. Ζουγανέλη.
Η προπαγάνδα του καθεστώτος έχει κάνει εξαιρετική δουλειά. Δεν είναι μόνο ότι παραπληροφορεί συνέχεια και επι σκοπώ τον κόσμο. Τον έχει εθίσει να μη ελέγχει τη πληροφόρηση που δέχεται και να εξισώσει τους πάντες και τα πάντα.
Τα πρότυπα που παρουσιάζουν τα ΜΜΕ είναι κάτω από εκείνα ενός μέσου τηλεθεατή ανεπτυγμένου κράτους. Με αυτά τα λάθος πρότυπα χτίζονται ή διαμορφώνονται οι αντιλήψεις και ο τρόπος σκέψεις των νέων αλλά και των παλαιών που πλέον είναι εκτός μάχης.
Και η Ελλάδα και η Κύπρος προκηρύσσουν “οικόπεδα” σε διεθνή ύδατα. Γιατί κάτι τόσο εμφανώς παράνομο πρέπει να υποκρύπτεται και αντί αυτού να διαδίδεται στο λαό ως σωστό, η διαβολή της αλήθειας; Για ποια ΑΟΖ μιλούν επί χρόνια στα κανάλια και ποια υφαλοκρηπίδα; Τίποτα από αυτά δεν υφίσταται χωρίς συνολική οριοθέτηση σταλμένη επίσημα και αποκλειστικά στον ΟΗΕ. Η Τουρκία μπορεί να κάνει έρευνες όπου θέλει σε διεθνή ύδατα.
Ο παράνομος δεν είναι η Τουρκία αλλά η Ελλάδα και η Κύπρος και ειδικά οι πολιτικοί τους, που δεν κάνουν σωστά τη δουλειά τους.
Οι κύριοι αυτοί πρέπει να ανακηρύξουν άμεσα με γεωγραφικές συντεταγμένες συνολικά και πλήρως τις ΑΟΖ και τις υφαλοκρηπίδες των χωρών τους, εφόσον η διαδικασία επίλυσης των προβλημάτων στην οριοθέτηση με τους γείτονές τους καθυστερεί. Έτσι κάνουν τα σωστά κράτη. Αν κάποιοι γείτονες έχουν αντίρρηση, σύμφωνα με το Νόμο της Θάλασσας, υπάρχουν δύο δικαστήρια για να βρούν το Δίκαιό τους. Σε διεθνή ύδατα για καμία χώρα δεν μπορούν να προκύψουν κέρδη από υδρογονάνθρακες αλλά και φορολογία για τις πολυεθνικές που θα έλθουν να κάνουν τις εξορύξεις. Υπάρχουν πολλά κόλπα για να ξεφύγουν.
ΗΠΑ και Ρωσία αποδέχονται τα δικαιώματα της Κύπρου στην ΑΟΖ της αλλά σε ποια ΑΟΖ; Αυτό είναι το ερώτημα.
Η Κύπρος ειδικότερα έχει καθορίσει με γεωγραφικές συντεταγμένες τα όρια της ΑΟΖ της από το σημείο 7 προς το 2 του παραπάνω χάρτη (κόκκινη γραμμή, σημεία 7-1-2, περιοχή Αιγύπτου, Ισραήλ και Λιβάνου) αλλά δεν έχει καθορίσει τις συντεταγμένες για τα υπόλοιπα όρια της ΑΟΖ της, από το σημείο 7 προς το 2 (διακεκομμένη άσπρη γραμμή, σημεία 7-6-5-4-3-2,περιοχή Ελλάδας και Τουρκίας).
Με την Ελλάδα γιατί άραγε δεν έχουν καθορισθεί ακόμη οι γεωγραφικές συντεταγμένες των ορίων των ΑΟΖ και των υφαλοκρηπίδων Ελλάδας και Κύπρου; Ένα ακόμη ερώτημα.
Δεν μπορείς να καθορίσεις μια ΑΟΖ με επιστολές στον ΟΗΕ όπου επαναλαμβάνεις μέσα σε αυτές (για εσωτερική κατανάλωση), αυτό που υπέγραψες σαν κράτος αποδεχόμενος τον Νόμο της Θάλασσας και επικυρώνοντάς τον στην Ελληνική και τη Κυπριακή Βουλή. Οι γεωγραφικές συντεταγμένες πρέπει να στέλνονται στον ΟΗΕ για τη συνολική περιοχή της ΑΟΖ σου και της υφαλοκρηπίδας σου, και όχι μόνο για ένα μέρος της. Ο λόγος είναι ευνόητος.
Δημοσιοποίηση χαρτών της Κυπριακής ΑΟΖ ή της Ελληνικής ΑΟΖ, χωρίς οι γεωγραφικές συντεταγμένες της πλήρους ΑΟΖ τους να έχουν σταλεί στον ΟΗΕ μπορεί να υπάρχουν αλλά αποτελούν μόνο ένα μέσο της προπαγάνδας και γίνονται μόνο για εσωτερική κατανάλωση σε Κύπρο και Ελλάδα.
Εμάς μας ενδιαφέρει η ουσία και ουσία δεν είναι πάντα τι λένε οι πολλοί, που διαθέτουν τα λούκια στα ΜΜΕ να προωθούν μηνύματα που δεν έχουν καμία αξία για αυτούς που γνωρίζουν. Η έννοια της “πατρίδας” έχει γίνει εμπόριο και στις δύο χώρες όπως και το ψέμα και η παραπληροφόρηση…
Η Τουρκία θα μπορεί να επιθυμεί η ΑΟΖ της να φτάσει στην Αιγυπτιακή ΑΟΖ και από ότι ξέρω το επιθυμεί. Εφόσον γεωγραφικές συντεταγμένες ΑΟΖ δεν υπάρχουν, η Τουρκία και το κάθε κράτος μπορεί να θεωρεί ως διεθνή ύδατα κάθε περιοχή έξω από τα 6 νμ. Αυτό αφορά και την Ελλάδα.
Οι Τούρκοι και όχι μόνον, μπορεί να κάνουν έρευνα για υδρογονάνθρακες μετά τα 6 νμ σε οποιαδήποτε περιοχή της Ελλάδας.
Δεν μπορεί κανείς να κατηγορεί ένα άλλο κράτος ως παράνομο, όταν το ίδιο του το κράτος παρανομεί.
Η προπαγάνδα του καθεστώτος έχει κάνει εξαιρετική δουλειά. Δεν είναι μόνο ότι παραπληροφορεί συνέχεια και επι σκοπώ τον κόσμο. Τον έχει εθίσει να μη ελέγχει τη πληροφόρηση που δέχεται και να εξισώσει τους πάντες και τα πάντα.
Τα πρότυπα που παρουσιάζουν τα ΜΜΕ είναι κάτω από εκείνα ενός μέσου τηλεθεατή ανεπτυγμένου κράτους. Με αυτά τα λάθος πρότυπα χτίζονται ή διαμορφώνονται οι αντιλήψεις και ο τρόπος σκέψεις των νέων αλλά και των παλαιών που πλέον είναι εκτός μάχης.
Και η Ελλάδα και η Κύπρος προκηρύσσουν “οικόπεδα” σε διεθνή ύδατα. Γιατί κάτι τόσο εμφανώς παράνομο πρέπει να υποκρύπτεται και αντί αυτού να διαδίδεται στο λαό ως σωστό, η διαβολή της αλήθειας; Για ποια ΑΟΖ μιλούν επί χρόνια στα κανάλια και ποια υφαλοκρηπίδα; Τίποτα από αυτά δεν υφίσταται χωρίς συνολική οριοθέτηση σταλμένη επίσημα και αποκλειστικά στον ΟΗΕ. Η Τουρκία μπορεί να κάνει έρευνες όπου θέλει σε διεθνή ύδατα.
Ο παράνομος δεν είναι η Τουρκία αλλά η Ελλάδα και η Κύπρος και ειδικά οι πολιτικοί τους, που δεν κάνουν σωστά τη δουλειά τους.
Οι κύριοι αυτοί πρέπει να ανακηρύξουν άμεσα με γεωγραφικές συντεταγμένες συνολικά και πλήρως τις ΑΟΖ και τις υφαλοκρηπίδες των χωρών τους, εφόσον η διαδικασία επίλυσης των προβλημάτων στην οριοθέτηση με τους γείτονές τους καθυστερεί. Έτσι κάνουν τα σωστά κράτη. Αν κάποιοι γείτονες έχουν αντίρρηση, σύμφωνα με το Νόμο της Θάλασσας, υπάρχουν δύο δικαστήρια για να βρούν το Δίκαιό τους. Σε διεθνή ύδατα για καμία χώρα δεν μπορούν να προκύψουν κέρδη από υδρογονάνθρακες αλλά και φορολογία για τις πολυεθνικές που θα έλθουν να κάνουν τις εξορύξεις. Υπάρχουν πολλά κόλπα για να ξεφύγουν.
ΗΠΑ και Ρωσία αποδέχονται τα δικαιώματα της Κύπρου στην ΑΟΖ της αλλά σε ποια ΑΟΖ; Αυτό είναι το ερώτημα.
Η Κύπρος ειδικότερα έχει καθορίσει με γεωγραφικές συντεταγμένες τα όρια της ΑΟΖ της από το σημείο 7 προς το 2 του παραπάνω χάρτη (κόκκινη γραμμή, σημεία 7-1-2, περιοχή Αιγύπτου, Ισραήλ και Λιβάνου) αλλά δεν έχει καθορίσει τις συντεταγμένες για τα υπόλοιπα όρια της ΑΟΖ της, από το σημείο 7 προς το 2 (διακεκομμένη άσπρη γραμμή, σημεία 7-6-5-4-3-2,περιοχή Ελλάδας και Τουρκίας).
Με την Ελλάδα γιατί άραγε δεν έχουν καθορισθεί ακόμη οι γεωγραφικές συντεταγμένες των ορίων των ΑΟΖ και των υφαλοκρηπίδων Ελλάδας και Κύπρου; Ένα ακόμη ερώτημα.
Δεν μπορείς να καθορίσεις μια ΑΟΖ με επιστολές στον ΟΗΕ όπου επαναλαμβάνεις μέσα σε αυτές (για εσωτερική κατανάλωση), αυτό που υπέγραψες σαν κράτος αποδεχόμενος τον Νόμο της Θάλασσας και επικυρώνοντάς τον στην Ελληνική και τη Κυπριακή Βουλή. Οι γεωγραφικές συντεταγμένες πρέπει να στέλνονται στον ΟΗΕ για τη συνολική περιοχή της ΑΟΖ σου και της υφαλοκρηπίδας σου, και όχι μόνο για ένα μέρος της. Ο λόγος είναι ευνόητος.
Δημοσιοποίηση χαρτών της Κυπριακής ΑΟΖ ή της Ελληνικής ΑΟΖ, χωρίς οι γεωγραφικές συντεταγμένες της πλήρους ΑΟΖ τους να έχουν σταλεί στον ΟΗΕ μπορεί να υπάρχουν αλλά αποτελούν μόνο ένα μέσο της προπαγάνδας και γίνονται μόνο για εσωτερική κατανάλωση σε Κύπρο και Ελλάδα.
Εμάς μας ενδιαφέρει η ουσία και ουσία δεν είναι πάντα τι λένε οι πολλοί, που διαθέτουν τα λούκια στα ΜΜΕ να προωθούν μηνύματα που δεν έχουν καμία αξία για αυτούς που γνωρίζουν. Η έννοια της “πατρίδας” έχει γίνει εμπόριο και στις δύο χώρες όπως και το ψέμα και η παραπληροφόρηση…
Η Τουρκία θα μπορεί να επιθυμεί η ΑΟΖ της να φτάσει στην Αιγυπτιακή ΑΟΖ και από ότι ξέρω το επιθυμεί. Εφόσον γεωγραφικές συντεταγμένες ΑΟΖ δεν υπάρχουν, η Τουρκία και το κάθε κράτος μπορεί να θεωρεί ως διεθνή ύδατα κάθε περιοχή έξω από τα 6 νμ. Αυτό αφορά και την Ελλάδα.
Οι Τούρκοι και όχι μόνον, μπορεί να κάνουν έρευνα για υδρογονάνθρακες μετά τα 6 νμ σε οποιαδήποτε περιοχή της Ελλάδας.
Δεν μπορεί κανείς να κατηγορεί ένα άλλο κράτος ως παράνομο, όταν το ίδιο του το κράτος παρανομεί.
Η ουσία είναι πως από τη στιγμή που τα όρια ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδων δεν είναι συνολικά και πλήρως καθορισμένα, ο οποιοσδήποτε και το οποιοδήποτε κράτος μπορεί να κάνει έρευνες στις υποτιθέμενες ΑΟΖ γιατί απλά δεν είναι καθορισμένες. Μετά τα 6 νμ για την Ελλάδα και μετά τα 12 νμ. για τη Κύπρο είναι μόνο διεθνή ύδατα. ΑΟΖ δεν υπάρχει γιατί δεν υπάρχουν σαφή όρια. Τα υπόλοιπα που ακούστηκαν και ακούγονται είναι μόνο για εσωτερική κατανάλωση.
Στα διεθνή ύδατα η Ελλάδα και η Κύπρος δεν έχουν κυριαρχικά δικαιώματα.
Αν η μηδενική εξωτερική πολιτική των δύο αυτών χωρών επιθυμεί να δημιουργήσει θερμό επεισόδιο με τρίτες χώρες, για το οποίο έχω προειδοποιήσει ήδη σε προηγούμενο άρθρο μου, θα πρέπει να αναλάβουν και τα ρίσκα του εγχειρήματος.
Η Τουρκία δεν είναι ο παράνομος στην κόκκινη περιοχή του χάρτη, στην οποία θέλει να κάνει έρευνες. Άλλοι είναι οι παράνομοι και αυτοί που πουλούν τρέλα και κορδέλα. Αυτοί θα φέρουν στο ακέραιο την ευθύνη για το αν δημιουργηθεί θερμό επεισόδιο. Η Τουρκία σε διεθνή ύδατα επιθυμεί να κάνει έρευνες.
Είναι καιρός να υπάρξει σοβαρότητα σε Ελλάδα και Κύπρο. Χωρίς γεωγραφικές συντεταγμένες δεν έχει νόημα να διαμαρτύρονται σε ΟΗΕ, ΗΠΑ και Ρωσία. Δεν είναι σωστό οι κυβερνήσεις αυτών των χωρών να παίζουν τα παιγνίδια των πολυεθνικών στη περιοχή και να ρίχνουν τα βάρη σε μια άλλη χώρα. Δεν υπάρχουν άγιοι σε αυτά τα θέματα αλλά σίγουρα τα πράγματα είναι αυτή τη στιγμή με τη πλευρά της Τουρκίας. Για τα διεθνή ύδατα στη Βουλή θα μιλήσουν μετά το θερμό επεισόδιο;
Άν γίνει είναι υπεύθυνοι.
Η σημασία του Νέου Συντάγματος της Κύπρου για την ΑΟΖ της. Το θέμα της ίσης, ακριβοδίκαιης ή όχι συμμετοχής στα κέρδη από τα κοιτάσματα των δύο κοινοτήτων της Κύπρου έχει καθαρά γεωγραφική απάντηση, αφού η ΑΟΖ είναι γεωγραφικό θέμα και αφορά οριοθέτηση. Υπάρχει όμως και άλλη μια παράμετρος.
Στα διεθνή ύδατα η Ελλάδα και η Κύπρος δεν έχουν κυριαρχικά δικαιώματα.
Αν η μηδενική εξωτερική πολιτική των δύο αυτών χωρών επιθυμεί να δημιουργήσει θερμό επεισόδιο με τρίτες χώρες, για το οποίο έχω προειδοποιήσει ήδη σε προηγούμενο άρθρο μου, θα πρέπει να αναλάβουν και τα ρίσκα του εγχειρήματος.
Η Τουρκία δεν είναι ο παράνομος στην κόκκινη περιοχή του χάρτη, στην οποία θέλει να κάνει έρευνες. Άλλοι είναι οι παράνομοι και αυτοί που πουλούν τρέλα και κορδέλα. Αυτοί θα φέρουν στο ακέραιο την ευθύνη για το αν δημιουργηθεί θερμό επεισόδιο. Η Τουρκία σε διεθνή ύδατα επιθυμεί να κάνει έρευνες.
Είναι καιρός να υπάρξει σοβαρότητα σε Ελλάδα και Κύπρο. Χωρίς γεωγραφικές συντεταγμένες δεν έχει νόημα να διαμαρτύρονται σε ΟΗΕ, ΗΠΑ και Ρωσία. Δεν είναι σωστό οι κυβερνήσεις αυτών των χωρών να παίζουν τα παιγνίδια των πολυεθνικών στη περιοχή και να ρίχνουν τα βάρη σε μια άλλη χώρα. Δεν υπάρχουν άγιοι σε αυτά τα θέματα αλλά σίγουρα τα πράγματα είναι αυτή τη στιγμή με τη πλευρά της Τουρκίας. Για τα διεθνή ύδατα στη Βουλή θα μιλήσουν μετά το θερμό επεισόδιο;
Άν γίνει είναι υπεύθυνοι.
Η σημασία του Νέου Συντάγματος της Κύπρου για την ΑΟΖ της. Το θέμα της ίσης, ακριβοδίκαιης ή όχι συμμετοχής στα κέρδη από τα κοιτάσματα των δύο κοινοτήτων της Κύπρου έχει καθαρά γεωγραφική απάντηση, αφού η ΑΟΖ είναι γεωγραφικό θέμα και αφορά οριοθέτηση. Υπάρχει όμως και άλλη μια παράμετρος.
Το σύνταγμα.
Αν κατά το νέο σύνταγμα στη Κύπρο υπάρξουν δύο ξεχωριστά ομόσπονδα κράτη, τότε η κάθε μία κοινότητα θα έχει τη δική της γεωγραφικά ΑΟΖ. Στη περίπτωση αυτή, και εφόσον ανακηρυχθεί μέχρι τότε με γεωγραφικές συντεταγμένες στον ΟΗΕ (για να τις ξέρουν όλοι και γιατί έτσι το επιβάλλει ο Νόμος και γιατί αυτό έχουν ήδη υπογράψει να κάνουν και η Ελλάδα και Κύπρος) η Κυπριακή ΑΟΖ από την επίσημα αναγνωρισμένη κυβέρνηση της Κύπρου, η μερίδα της ΑΟΖ της Βόρειας Κύπρου θα περιορίζεται μόνο στο Βόρειο κομμάτι της Κύπρου, που δεν φαίνεται να έχει και πολλά κοιτάσματα. Παρατηρείστε το χάρτη στα αριστερά. Η ΑΟΖ της “ΔΒΚ” περιορίζεται (προσεγγιστικά) ανάμεσα στις δύο λευκές διακεκομμένες γραμμές.
Αν κατά το νέο σύνταγμα, υπάρξει ένα κράτος χωρίς όρια διαχωρισμού των δύο κοινοτήτων, τότε και μόνον τότε μπορεί να μπει στο τραπέζι το θέμα του διαμοιρασμού των κερδών από τα κοιτάσματα στις δύο κοινότητες.
Το νέο Κυπριακό σύνταγμα λοιπόν είναι αυτό που θα παίξει το καθοριστικό ρόλο για το πώς θα διαμοιράζονται τα κέρδη από τα κοιτάσματα των υδρογονανθράκων ανάμεσα στις δύο κοινότητες. Το σύνταγμα και τίποτα δεν μπορεί να υπάρξει στο θέμα του διαμοιρασμού των κερδών από τη Κυπριακή ΑΟΖ, πριν από αυτό. Θα ήταν εκ του πολύ πονηρού…
Αντιλαμβάνεσθε τι συνυπέγραψαν τελευταία το καθεστώς της Ελλάδας με αυτό της Κύπρου και τη Τουρκία;
Αν κατά το νέο σύνταγμα στη Κύπρο υπάρξουν δύο ξεχωριστά ομόσπονδα κράτη, τότε η κάθε μία κοινότητα θα έχει τη δική της γεωγραφικά ΑΟΖ. Στη περίπτωση αυτή, και εφόσον ανακηρυχθεί μέχρι τότε με γεωγραφικές συντεταγμένες στον ΟΗΕ (για να τις ξέρουν όλοι και γιατί έτσι το επιβάλλει ο Νόμος και γιατί αυτό έχουν ήδη υπογράψει να κάνουν και η Ελλάδα και Κύπρος) η Κυπριακή ΑΟΖ από την επίσημα αναγνωρισμένη κυβέρνηση της Κύπρου, η μερίδα της ΑΟΖ της Βόρειας Κύπρου θα περιορίζεται μόνο στο Βόρειο κομμάτι της Κύπρου, που δεν φαίνεται να έχει και πολλά κοιτάσματα. Παρατηρείστε το χάρτη στα αριστερά. Η ΑΟΖ της “ΔΒΚ” περιορίζεται (προσεγγιστικά) ανάμεσα στις δύο λευκές διακεκομμένες γραμμές.
Αν κατά το νέο σύνταγμα, υπάρξει ένα κράτος χωρίς όρια διαχωρισμού των δύο κοινοτήτων, τότε και μόνον τότε μπορεί να μπει στο τραπέζι το θέμα του διαμοιρασμού των κερδών από τα κοιτάσματα στις δύο κοινότητες.
Το νέο Κυπριακό σύνταγμα λοιπόν είναι αυτό που θα παίξει το καθοριστικό ρόλο για το πώς θα διαμοιράζονται τα κέρδη από τα κοιτάσματα των υδρογονανθράκων ανάμεσα στις δύο κοινότητες. Το σύνταγμα και τίποτα δεν μπορεί να υπάρξει στο θέμα του διαμοιρασμού των κερδών από τη Κυπριακή ΑΟΖ, πριν από αυτό. Θα ήταν εκ του πολύ πονηρού…
Αντιλαμβάνεσθε τι συνυπέγραψαν τελευταία το καθεστώς της Ελλάδας με αυτό της Κύπρου και τη Τουρκία;
Αντί επιλόγου
Μετά την υπογραφή του Νόμου της Θάλασσας από Ελλάδα και Κύπρο, κάθε τι προηγούμενο πού έχει κάποτε ανακοινωθεί ή συμφωνηθεί, έχει ξεχασθεί (μπορεί και εξεπίτηδες) και “ο νοών νοείτω”.
Μπορεί για την Ελλάδα η υφαλοκρηπίδα της να τελειώνει στα 200 νμ (σημείο 1, βλέπετε στη φωτογραφία) αλλά για μια άλλη χώρα που δεν έχει ακόμη υπογράψει τον Νόμο της Θάλασσας (όπως η Τουρκία) η υφαλοκρηπίδα της μπορεί να φτάσει στα 350 νμ ή και παραπάνω (σημεία 2 ή 3) όταν τον υπογράψει στον ΟΗΕ. Και πάλι “ο νοών νοείτω”.
Για την CIA, η Ελλάδα και η Κύπρος δεν διαθέτουν ούτε ΑΟΖ ούτε υφαλοκρηπίδα (βλέπετε σχετικά εδώ).
ΥΓ. Ευτυχώς που “ξέρουν” από πετρέλαια και φυσικό αέριο στην Ελλάδα. Θα καταλάβετε τι εννοώ κάποια άλλη στιγμή…
Μετά την υπογραφή του Νόμου της Θάλασσας από Ελλάδα και Κύπρο, κάθε τι προηγούμενο πού έχει κάποτε ανακοινωθεί ή συμφωνηθεί, έχει ξεχασθεί (μπορεί και εξεπίτηδες) και “ο νοών νοείτω”.
Μπορεί για την Ελλάδα η υφαλοκρηπίδα της να τελειώνει στα 200 νμ (σημείο 1, βλέπετε στη φωτογραφία) αλλά για μια άλλη χώρα που δεν έχει ακόμη υπογράψει τον Νόμο της Θάλασσας (όπως η Τουρκία) η υφαλοκρηπίδα της μπορεί να φτάσει στα 350 νμ ή και παραπάνω (σημεία 2 ή 3) όταν τον υπογράψει στον ΟΗΕ. Και πάλι “ο νοών νοείτω”.
Για την CIA, η Ελλάδα και η Κύπρος δεν διαθέτουν ούτε ΑΟΖ ούτε υφαλοκρηπίδα (βλέπετε σχετικά εδώ).
ΥΓ. Ευτυχώς που “ξέρουν” από πετρέλαια και φυσικό αέριο στην Ελλάδα. Θα καταλάβετε τι εννοώ κάποια άλλη στιγμή…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου